DESEMBRE

M'agradaria que, abans de seguir llegint, activessiu el video que ahir vaig trobar i que crec molt adient com a música de fons pel que llegireu. Una versió per arpa de la tradicional canço de Nadal catalana: El desembre congelat.
Original en quan a presentació i instrumentació doncs, jo l'havia sentit sempre musicada amb guitarra, platerets i un triangle i, a molt estirar, uns tambors i alguna flauta. El que no vaig poder trobar és el nom de l'autor d'aquesta  cançó tan nostra. Si algú ho sap, agrairè que m'ho faci arribar. (Llegir el interessant últim comentari)



Deixeu-me que en aquest mes en concret l'hi dediqui una entrada doncs, és l'últim de l'any i  mereix una mirada diferent i atenta.
Desembre és el mes que uneix als mesos que ja han passat per formar un altre any nou amb els que vindràn i  així  serà, any rera any, fins al final. I tot això passarà sabent que mai en tindrem els suficients per tal de que s'ens concedeixi l'eternitat...
Són a punt d'acabar moltes coses i també  el suspirar per el que hagués pogut ser i no ha sigut, és a punt d'acabar. No podem oblidar que és a punt d'arribar una rauxa d'aire renovat i fresc que ens durà al llarg de l'Any Nou on tot és encara incert i emocionant!
Com deia Campbell "Hem de ser molt valents per a alliberar-nos de la vida que hem planejat per tal de poder disfrutar de la que ens espera"

Dels dotze mesos m'agrada especialment aquest, i  també m'agrada el  seu entranyable final , el Nadal. Sóc molt conscient  que vivim en un temps on sembla que demostrar  just contrari és el que realment es porta: demostrar el no tenir res molt evident a celebrar, no tenir a ningú a qui encomanar-se ni enlloc on endreçar les esperançes...Això està de moda.
Els que no sempre som forts necessitem celebrar de tant en tant gestos d'esperança i agraïr simplement que estem bé  i amb els nostres. També necessitem encomanar-nos molts cops per continuar endavant  i sobretot necessitem un lloc, una claror, on confiar les nostres esperançes d'un futur millor. Per això, perquè no sempre sóc forta, és que m'entossudeixo a no desaprofitar l'esperit del veritable Nadal que ho fa tot més fàcil i us animo a  vosaltres a fer el mateix.
A mi també m'atabalen els àpats multitudinaris, les anades i vingudes i les corredisses d'última hora però, que voleu que us digui...quan arriba aquest temps ja anyoro l'extranya  sensació d'estar entre aquest món i l'altre sota els llums de colors i amb el fred a la cara que, de fet, és del que es tracta, oi?
Em vé de gust compartir amb vosaltres part del que el Meu desembre em farà sentir.
Trieu doncs el millor seient, aquest cop, es clar, un de folrrat amb tupit vellut vermell. El foc de desembre  ja és encés i  jo vinc de seguit!

Diuen que millor que el Nadal, és preparar-se per a ell. Som-hi doncs, tenim encara uns quants dies!

Alegra't. Sigues bo. Sigues valent.
Eleanor Hodgman Porter

8 comentaris:

  1. Desembre també m'agrada i més si mi fan pensar.
    Estic be de salut i el men fill també.He passat mal any però sembla que tot esta en calma ja.

    M'en adono que sóc feliç
    Anna

    ResponElimina
  2. Angels, un cop mès em sorprens. M´has fet sentir a dintre meu el Nadal .Nomès em surt dir.te Bon Nadal!! i tindrè present la última frase que menciones. De totes maneres´, tambe vull dir.te que, a mi, el Nadal hi ha moments que no es que m´entristeixi però sí em posa melancólica. Gracies. Teresa

    ResponElimina
  3. Bon día Teresa!!
    Melangia? Precisament n'es el moment ideal. Propici.
    Sentir esgarrifançes de tristesa entremig d'intensses (i intimes) alegries penso que és precisament del que ha de ser plè el nostre ànim per Nadal!
    Estiguem atents i siguem valents!
    Gràcies per el comentari!

    ResponElimina
  4. Aquest any em nego a participar del Nadal que ens volen vendre.Intentaré viure el MEU NADAL. A la meva manera.
    Gràcies

    Marga

    ResponElimina
  5. Hola Angels!
    El Nadal consumista no es el que pregones .Jo m'hi apunto de cap a peus!
    BON NADAL! però abans ...BON DECEMBRE!

    Francesc

    ResponElimina
  6. El Nadal són dies màgics! Tots som bons, solidaris, tenim bons propòsits, ens retrobem amb els amics i familiars més estimats, són dies d'alegria i és cert també que hi ha moments d'enyorança i melangia mentrestant recordem aquells moments viscuts que fa temps varem viure juntament amb el nostres, i que potser ara no estan amb nosaltres.
    Recordo les olors de casa, i les olors del carrer de quan era petita i sortíem a la plaça de l'Ajuntament del meu poble i ens posàvem al voltant d'aquell pi enorme que teníem tot il.luminat amb diferents bombetes de colors, a cantar Nadales i Nadales. Ni la boira ni el fred que queia era motiu per deixar de cantar. La música ens acompanyava pels carrers tots els dies fins entrada la nit. Anàvem pel carrer tota la canalla cantant. Era Nadal!!! Aviat arribarien els Reis Mags! Més màgia encara!! Quins dies!! Quins moments!! Quines sensacions!!! Quins records!!!

    Visca la màgia del Nadal,



    Núria

    ResponElimina
  7. BON NADAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ben alt i ben clar Àngels!!

    Francesc

    ResponElimina
  8. Hola Àngels,

    No sé si és l'autor d'El desembre congelat, però sembla que el senyor Louis-Claude Daquin té una versió.
    Si pots entrar a la Viquipèdia:

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Louis-Claude_Daquin

    Escolta l"Exemple sonore" "Noël sur les anches! ;-)

    No diuen res, però sembla ser que si la cançó és popular, no se sap qui va copiar a qui...

    Josep

    ResponElimina

comentaris