GENER

Apa, ja hi tornem a ser!

Piles sota mínims, un que d'altre quilo de més..., calendaris acabats d'estrenar, diaris personals només començats...i ballant dins d'un mes en que,, després d'esmorzar, quasibé encara és fosc i, abans de sopar, ho torna a ser. Un mes molt poc energètic, en principi!
No ens enganyem doncs també hi han sensacions revitalitzants com per exemple, els cels rogencs que ens deixen el sol i el vent quan s'acaba el dia i les llunes tremoloses i espectaculars com la d'avui  que només a vingut a acabar-ho d'arrodonir. Tenim també... xocolates calentes, focs a terra , espelmes, guisats de cullera, sopes, mantes que escalfen, passejades d'estranquis i  mitjons gruixuts que ens faràn el mes de gener més amable si sabem treure'n partit.
En certa manera en aquest mes ens passa una mica com al setembre, doncs tornem d'unes vacances molt plenes de tot, a una rutina que ens durà a fer  i  desfer voltats de gent i llocs  que ja coneixem. Confiem en que això ens és positiu, en que és precisament això, i no una altre cosa, el que necessitem física i mentalment, i que és això el que ens proporcionarà l'ordre i el concert i tot plegat que ens tornarà al delicat equilibri. Ens equilibrarà per tal, de (per descomptat!!) tornar a desequilibrar-nos d'aquí no gaire!
Sabeu que ?...Jo ja n'estic bastant cansada de demanar una vida diferent a la que tinc i segurament  una vida que no tindré mai. Cansada de fer llistats de bons propósits que necessiten de voluntats espartànes  i que la majoria es queden sempre en això, en bons propósits. Aquest any vull pensar que el què tinc es just el que necessito i puc desitjar. Tot el demès... serà un extra benvingut, però serà això, un Extra, no una fita exigent i atemotitzant que m'hauré imposat en començar l'any quan les voluntats són efervescents. Res de pressions afegides a les "naturals".
...Penso aprofitar molt més les segones oportunitats, doncs crec que les segones oportunitats són oportunitats que el primer cop ens van semblar masa bones per ser veritat i les vem deixar passar per alt. Les segones oportunitats estàn molt poc valorades i també penso dedicar temps a coses molt petites, coses tant petites que quasibé seràn imperceptibles.
Ara mateix podem compartir ja alguns dels plaers de gener tals com : la  lluna preciosa que veig, la possibilitat de poder fer-nos, si voleu, una xocolata calenta d'aqui una estona  o fins i tot, la posibilitat de celebrar la victoria del Barça!...
Aqui sóc altre cop amb moltes ganes i  coses que explicar-vos! Potser estic també una mica més esgotada que de costum després de tantes festes de les emocions, pensaments, sorolls i menjars, però estic contenta. No puc estar d'una altre manera que contenta!
Disfrutem junts del mes de gener, si us plau.

Durant tot el  mes de gener sonen les primeres notes per tal d'afinar el què serà la resta del nostre any. Escoltem.

3 comentaris:

  1. Bona nit Angels, feia dies que no entrava en el teu blog. Aquets dies, com tothom,he estat enfainada .Saps què? Abans de lleguir el teu post de Gener he sopat un primer plat i de postres he menjat una xocolata calenta amb una miqueta de tortell de reis que ja estava una mica sec. Quin plaer!!Tu ja m´entens!Disfrutar de les petites coses a mi tambe amb fa feliç.Els primers dies de Gener, em sento una mica extranya, donç per una banda sento la pressio externa de que començem una etapa nova,amb proposits,etc..i per altre palpo que no canvia res de res.Es com si em fiquesin per força en una festa que no hi volia anar.Be, Angels, gràcies per les teves rflexions en veu alta. Teresa

    ResponElimina
  2. El mes de gener també em produeix sensacions extranyes i més aquest any que es preveu dificil!!!
    No ens desanimem i com tu dius Alegrem-nos i siguem valents!!

    Anna

    ResponElimina
  3. Hola! M'ha agradat molt llegir-te...i saps? Jo aquest 1r dia d l'any vaig decidir q no faria "la llista"... I estic encantada! I no paro d'incorporar petits hàbits q van millorant el meu dia a dia (i els dls meus espero!)...perô sense la presió d "xqtoca". Gràcies :)
    Teresa

    ResponElimina

comentaris